TUB – Tilskud uden bekymring

Vi præsenterer hermed TUB, som står for tilskud uden bekymring. TUB betyder helt konkret at du ikke skal bruge dyr administrationstid på at håndtere energitilskud for dine kunder, men trygt kan overlade det til os. Dette gælder uanset om der er tale om varmeinstallationer, isolering, udskiftning af vinduer osv. osv.

Der er to modeller, som du kan vælge imellem. Hvilke af de to modeller som passer bedst til dig, kommer helt an på hvor meget du selv vil hjælpe kunden med.

Med vores første model slipper du fuldstændig for at skulle bruge tid på energitilskuddet, da du blot henviser dine kunder, som så selv skal tage kontakt til os.

Den anden løsning kræver at er du lidt mere involveret i processen. Dette kan være en fordel, hvis kunden har svært ved at tage de nødvendige førbilleder og sende dem til os, for at sagen kan oprettes.

Fælles for begge løsninger, er at du uanset hvad giver kunden sikkerhed for at de får deres retmæssige energitilskud, uden selv at skulle lægge ud for tilskuddet eller igen bruge dyr administrationstid på at håndtere sagen.

TUB – model 1

Her henvises kunden til EnergiKøb, og det er kunden selv der ansøger om tilskuddet, i samråd med vores energirådgivere.
Herved ligger AL administration hos EnergiKøb, men du hjælper stadig kunden på rette vej.

Denne løsning indebærer at du indsætter fx nedenstående tekst (eller noget lignende) på dine tilbud:

Energitilskud

Nøøj, hvor er du heldig! Fordi du udfører et energibesparende tiltag er du berettiget til at ansøge om et skattefrit energitilskud gennem EnergiKøb på www.energikoeb.dk.

Har du brug for hjælp til oprettelsen af din ansøgning om energitilskud, kan du kontakte EnergiKøb på
e-mail:
info@energikoeb.dk eller Tlf.: 71 99 90 44

HUSK at ansøge om energitilskud inden du accepterer tilbud/ bestiller materialer eller på anden vis igangsætter dit energibesparende projekt.

Det kan være en god idé også at informere kunden om muligheden for energitilskud mundtligt, for bedre at sikre at kunden er opmærksom på energitilskudsmuligheden. Det er meget vigtigt, at kunden opretter en ansøgning og bliver forhåndsgodkendt, inden det energibesparende projekt igangsættes. Kundens ansøgning vil som udgangspunkt blive behandlet samme dag, eller senest næstkommende hverdag.

For at ansøgning om tilskud kan godkendes, skal nedenstående fremsendes:

• Billeder der dokumenterer før-situationen
• Hvis der skiftes fra én varmekilde til en anden, SKAL der være et billede af typepladen

Samarbejdet med EnergiKøb fungerer perfekt.

Hurtig og nem ekspedition, samt utrolig rart og hjælpsomt personale.

Kildegaard VVS- bruger TUB model 2

Vi anbefaler vores kunder at gøre brug af Energikøb til ansøgning om energitilskud, ved håndværksmæssigt arbejde som er dækket af tilskudsordningen. Energikøb er effektive og til stor hjælp hver eneste gang. Processen er nem og hurtig ved ansøgning, og Energikøb udbetaler energitilskuddet direkte til kunden selv. Dette mener vi er et stort plus –  da det gør processen mere gennemskuelig for vores kunder.

Finlow VVS- bruger TUB model 1

TUB – model 2

Her sender du kundens oplysninger, samt før-billeder til os. Vi vil oprette tilskudssagen for kunden, og overtage al administration og dialog omhandlende tilskuddet med kunden.

Vi skal bruge nedenstående oplysninger fra dig for at oprette tilskudssagen:

• Navn og adresse
• Telefon og e-mail
• Hvad skiftes der fra og til
• Reg.nr. og kontonr.
• Før-billeder (billeder der dokumenterer den eksisterende situation) – Ved skift fra én type varmekilde til en anden eller udskiftning af kedel SKAL der være et billede af typepladen (på selve fyret – ikke på brænderen!)

For at få tilskudssagen afsluttet skal vi bruge nedenstående:

• Et billede af det nye varmeanlæg – Ved varmepumper: både indedel og udedel
• En kopi af fakturaen

I denne løsning, skal du fremsende den nødvendige dokumentation til os i form af billeder og faktura. Også her er det vigtigt, at vi når at få oprettet tilskudssagen inden der bestilles materialer eller projektet igangsættes.

Når sagen er oprettet, vil du og slutkunden modtage en mail på at sagen er oprettet samt sagsnr. Det oplyste sagsnr. tilføjes den mail du sender med efterbilleder og faktura.

Uanset hvilken model af TUB du finder bedst, så vil alle ansøgninger som udgangspunkt blive behandlet samme dag, som de modtages inden for normal åbningstid. På den måde sikrer vi at du som udførende, ikke behøver vente på lange behandlingstider, som kan forsinke igangsættelse af projektet.

Vil du høre mere om TUB? - så vil det glæde os at ringe dig op.

Samarbejdet med EnergiKøb fungerer perfekt.

Hurtig og nem ekspedition, samt utrolig rart og hjælpsomt personale.

Kildegaard VVS- bruger TUB model 2

Vi anbefaler vores kunder at gøre brug af Energikøb til ansøgning om energitilskud, ved håndværksmæssigt arbejde som er dækket af tilskudsordningen. Energikøb er effektive og til stor hjælp hver eneste gang. Processen er nem og hurtig ved ansøgning, og Energikøb udbetaler energitilskuddet direkte til kunden selv. Dette mener vi er et stort plus –  da det gør processen mere gennemskuelig for vores kunder.

Finlow VVS- bruger TUB model 1